Onze laatste stuiptrekkingen in Jo'burg

29 juli 2017 - Johannesburg Tambo, Zuid-Afrika

Helaas komt het einde aan het boek dat jullie de afgelopen weken hebben gelezen, de laatste bladzijde slaan we om.

Op vrijdagochtend wordt er rustig aan gedaan, Johan en Maarten staan vroeg op en helpen mee in de keuken van Sithand'Izingane, Anke en Ronald gaan iets later richting project en kijken er wat rond en genieten van de zon. Hugo, Remy, Wesley en Janou zorgen in de convent voor de blog en de wasjes. Als iedereen bij Sithand'Izingane is wordt er gezamenlijk aan joga gedaan, een speciale ervaring. Dan wordt onze Toyota Avanza gewassen door de lokale autowasserij, de auto ziet er stralend zowel van binnen als van buiten stralend uit.

‘S middags gaan we nog naar Newton waar we in een trendy oude verbouwde aardappelloods lunchen. Het contrast in deze buurt is groot, aan de ene kant van de weg krotten en aan de andere kant nieuwbouw.

S’ avonds is het afscheidsdiner met Anke en Maarten, waarna in de convent iedereen zijn kijk op deze geweldige vakantie geeft. Iedereen heeft een foto uitgekozen en een woord dat de vakantie uitbeeld. Een leuke discussie aan het einde van deze reis.

Vanmorgen nog even naar de organic market voor een heerlijk ontbijt, en ook worden er nog wat souveniertjes gekocht. De reis eindigt bij de neigbourgh goodmarket in Braamfontein. In een parkeergarage wordt van alles verkocht, van nieuwe spullen tot tweede hands, en niet te vergeten een heerlijke diversiteit aan eten en drinken. Om 12.00 uur al aan de champagne of mojito, het kan erger op zaterdagmiddag …..

Nu is het laatste uur aangebroken, de koffers zijn ingepakt, er is al afscheid genomen van sister Mary. In de tuin nog even wat klusjes bespreken en onze afgelopen weken bespreken.

We vertrekken zo naar het vliegveld, onze Avanza wordt ingeleverd na 2150 kilometer, daarna inchecken en terug naar ons mooie Limburg.

Balie dankie voor de leuke reacties die we van jullie hebben gekregen op onze blog.

Ook balie dankie aan Anke en Maarten voor de goede verzorging en gezelligheid.

Groet van:

Shap Shap, don’t worry, grwètsche, Ubuntu, lol, Gelôk, Happinez

Johan, Wesley, Hugo, Janou, Remy en Ronald

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. CHRIT:
    29 juli 2017
    prachtig die verhalen en mooi het werk dat jullie doen en hebben gedaan; wij wensen jullie een goede (terug)vlucht
  2. Mieke kerkhoffs:
    29 juli 2017
    genoten van jullie leuk geschreven verhalen goed thuis en we zien jullie weer tussen de Kuutebieters veel groetjes
  3. Ronald:
    29 juli 2017
    Wat heb ik genoten van jullie verhalen zo was ik er toch een klein beetje bij. Goede terugreis.
  4. Maddy en Twajn Weijenberg:
    29 juli 2017
    Wij hebben jullie verhalen vanaf het begin gevolgd en waren zeer onder de indruk van al jullie belevenissen en kluswerkzaamheden. Chapeau voor het geweldige werk dat jullie daar hebben verricht. Helaas komt er aan alle mooie dingen een einde. Wij mogen ons gaan verheugen op de reis naar Zuid-Afrika in november a.s. waarvan Ronald en Miran ook van deel uit zullen maken. Wij wensen jullie een goede vlucht en natuurlijk een goede thuiskomst. Dank voor jullie mooie verhalen!!
  5. Paul Booten:
    29 juli 2017
    Klasse mannen. Waor sjiek om uch te volge. Gooj vluch truk en tot gauw örges.
  6. Wies Wouda:
    29 juli 2017
    Mooi dat jullie zoveel goeds hebben kunnen doen daar. Bedankt voor de mooie verhalen. En een goeie terugreis toegewenst! Groetjes, ook van Jo.
  7. Reen:
    29 juli 2017
    Goeie reis en welkom thuis !
  8. Herman:
    29 juli 2017
    Zeer interessant wat jullie gedaan en beleefd hebben. Goede terugreis en Hugo tot zo.
  9. Lilian Jaspar:
    29 juli 2017
    Mannen we hebben met veel plezier en bewondering jullie verslagen gelezen SUPER wat jullie daar allemaal hebben gedaan bedankt voor het mee genieten !!! Goede thuis komst in Ulestraten gr Lilian en Harrie
  10. Maarten en Anke:
    29 juli 2017
    De gezellige storm is gaan liggen. Het is erg stil in huis vanavond. Jullie nu weer op weg naar Ulesjtroate na 3 hele sjieke geweldige weken bij ons en in het project. Wij hebben genoten van jullie energie en aanwezigheid. Het was grandioos. Ronald, Johan, Hugo, Wesly, Rémy en Janou. Hartstikke bedankt voor alles. Het was grandioos en wij gaan hier nog heel lang van na-genieten.
    Groetjes en veel liefs uit een stille Convent in Geluksdal.
    Maarten en Anke
  11. Mietie:
    29 juli 2017
    Ik heb heel erg genoten van jullie reis verslag bedankt een veilige thuis komst en tot ziens in ons dorp Gr
  12. MOS Meerssen en OntwikkelingsSamenwerking:
    30 juli 2017
    We wensen jullie een veilige terugreis met mooie ervaringen als bagage.
  13. Bernadette:
    30 juli 2017
    Jonges van harte gelukwensen wat jullie allemaal gedaan hebben het was fantastische om jullie verhalen te zien wat jullie hebben mee gemaakt hebben chapo en fijn weer thuis
  14. Annelies:
    30 juli 2017
    Prachtige verhalen... Heb genoten... Ik wens jullie een goede terugreis.... Gr. Annelies