Laatste klusdag

27 juli 2017 - Johannesburg, Zuid-Afrika

Na woensdagavond in de keuken van de convent de verjaardag van Ronald op een gezellig manier te hebben afgesloten, was er donderdag wederom iets te vieren. De verjaardag van Hugo.

De ochtend begon met rustig ontwaken te hebben ontbeten, vertrokken Ronald, Johan, Wesley en Hugo naar de bouwmarkt voor het inslaan van de laatste klusspullen. Janou en Remy hebben de ochtend gebruikt voor het bijwerken van de vele gemaakte foto’s en het draaien van een aantal wasjes.

Voor de middag pauze werden de laatste klusjes afgehandeld. Na de lunch gingen wij ons voorbereiden op het eerder deze week aangekondigde afscheid welke verzorgd zal worden door onze vrienden van het care project Sithand’Izingane. Zoals wij gedurende onze reis al eerder hebben meegemaakt, is het maken van een “strakke planning” niet een van de kerntaken in dit land.  Des al niet te min, hebben wij ons gedurende dit wachten goed vermaakt, met het spelen van een potje voetbal, het maken van een praatje met de locals of een korte wandeling in de omgeving rondom het project. Nadat het sein gegeven werd om naar de kantine te komen voor het avond eten, werden wij wederom verast door de “Afrikaanse planning”. Het uitserveren van het eten moest even wachten. We werden getrakteerd op een mengeling van uitbundige Afrikaanse zang en dans. In een woord; GEWELDIG. Zeer zeker het wachten meer dan waard.

Voor het serveren van het toetje volgde de volgende verrassing. We werden getrakteerd op een spetterend optreden van de twee local medewerkers; Kgotso en Nkasano. Indien U ook wilt meegenieten van dit optreden en tevens wilt genieten van zang en dans van onze afrikaanse vrienden, klik dan op de tab video, waar een opname van dit optreden kunt terugvinden.

Na een mooie afscheidsspeech van Thembi de projectleidster, werd er van alle lokale medewerkers persoonlijk afscheid genomen. Hiermee kwam er een einde aan onze kluswerkzaamheden op het project en voor Hugo die van een heel bijzondere verjaardag.

Morgen zal in het teken staan van de laatste wasjes draaien en wellicht nog een kort bezoek in de omgeving van onze tijdelijke verblijfplaats. We zien wel ……. we maken op zijn Afrikaans geen planning en laten het gewoon op ons afkomen.

Groetjes de bende van wortel 36.

1. Lilian Jaspar:
    27 juli 2017
    Dat is toch ook heel bijzonder twee mannen jarig op jullie klus / vakantie dat is ook weet iets om nooit meer te vergeten denk ik zo nog een paar mooie dagen en een veilige thuis komst !!! Groetjes en tot snel Lilian
  2. Rob kraus:
    28 juli 2017
    Boys amuseer jullie de laatste dagen nog en een veilige terug reis naar huis groetjes
  3. Ronald:
    28 juli 2017
    Geweldig, deze verjaardag zullen jullie niet snel vergeten, zeker het optreden van Kgotso en Nkasano. Geniet nog van jullie laatste dagen. Doe de groeten aan iedereen.
  4. Reen:
    Geweldig !
    Prachtige foto s en film..
    Nog fijne momenten daar en en een goeie terugreis naar ons Kuutebietersriek !
    Reen.
  5. Mietie:
    28 juli 2017
    Allebij nog gefeliciteerd ,wat een ervaring. Hebben jullie opgedaan daar in dat verre land .geniet nog een paar dagen en dan veilige thuis komst TOPPERS
  6. HHM Schoffeleers:
    28 juli 2017
    Goede dag.Proficiat met de verjaardagI Dit is een mooie ervaring
    voorde voor de rest van jullie leven. Weten jullie ook dat mensen
    onder andere omstandigheden moeten leven,maar heel vaak nog
    zingen en dansen ook terwijl ze practisch niks hebben.Ik heb genoten van jullie blog. Bedankt daarvoor . En kom goed thuis.
  7. Vivian lardenoije:
    29 juli 2017
    Veilige en goede thuiskomst!