Johans blog

13 juli 2017 - Johannesburg, Zuid-Afrika

Goedenavond volgers,

Vandaag zou het Johans dag zijn om te bloggen, dit zou echter zijn blog zijn: “Wij hebben vandaag geklust”. Dat zou het einde zijn, om deze reden wordt het blog vandaag door mij geschreven.

Vandaag begon de dag voor de achttienjarige al geweldig, een uur langer uitslapen. Deze behoefte komt natuurlijk door het harde werken, wij natuurlijk ook vroeg naar bed…

Eenmaal op het project aangekomen zijn sommige van ons doorgegaan aan project ballenvanger. Na drie dagen is het dan eindelijk zover, de drie gaten van 55cm diep zijn eindelijk klaar. Kort samengevat, het was een grote strijd. Stenen, beton en een beetje grond, hieruit bestaat de Zuid-Afrikaanse grond. Het dagelijkse Cashbuild (Gamma) bezoek is vandaag door Hugo en Ronald gedaan, weer een paar nieuwe lampen en sloten zijn aangeschaft.

Tijdens dit bezoek kreeg Ronald een telefoontje van Anke, een pothole heeft haar autoband vernield. Ronald, Hugo en Maarten kwamen beiden van pas om de auto weer voldoende te laten rijden, zodat ze veilig bij de lokale Quickfix geholpen kon worden. Tijdens het middageten arriveerde ons bestelde bouwmateriaal, een gammel busje met 3 medewerkers. Met het nieuwe materiaal kunnen wij weer een paar dagen hard aan de slag. Voor het avondeten speelden Janou, Wesley en ik samen met de lokale jeugd een potje voetbal. Onze bal werd onmiddellijk gebruikt, het was een fatsoenlijke bal, hier in de township is dat hoogst ongebruikelijk. De jeugd speelde snel voetbal met veel trucjes en hard rennen, onze conditie werd erg op de proef gesteld. Nu zitten wij weer op het terras bij Anke en Maarten, genietend van een biertje Black Label of wijntje Kanonskop. Voor de komende dagen staat weer van alles op de kalender, dus genoeg te doen.

Wij laten weer van ons horen en een fijne avond,

Groeten van ons!

1. Rob kraus:
    13 juli 2017
    Waar zijn de foto's Jo die moeten er wel bij veel plezier en werk plezier
  2. Bernadette:
    13 juli 2017
    Hèhè sinds waneer hebben jullie die baard zijn de mesjes bot of is het scheerschuim op maar het staat niet gek haha wat leuke foto's
  3. Marlies kraus mam tante en vriend van de hele bubs en oma bijna vergeten:
    14 juli 2017
    zit er al bijna een week op nu het wiekend lekker ontspannen op naar de olifanten groetjes van ons
  4. Andere kraus:
    14 juli 2017
    Zo te horen dus letterlijk bikkelen/ buffelen/zweet uit je naad werken.
    Zijn echt benieuwd naar de foto's van die gamma 2.0
    Graaf ze :)