!!!!! DEKENACTIE VOOR TOWNSHIP INWONERS !!!!!

23 juli 2017 - Entabeni Game Reserve, Zuid-Afrika

Beste volgers,

Wij vinden het geweldig dat jullie onze verhalen op de voet volgen en hier ook van genieten. Dit doen wij ook in het mooi Suid Afrika.

Echter zoals jullie ook in onze verhalen kunnen lezen is er ook een keerzijde bij al dit moois. Wij liggen drie weken in de Convent een mooi huis aan de rand van de township, we zijn hier van alle gemakken voorzien, met internet en zonder televisie, echter is er in het huis ook geen verwarming. Aangezien het nu winter is betekent dit dat het overdag mooi warm weer is van circa 25 graden, ‘s nachts koelt het af tot onder het vriespunt. Dus is het huis ‘s morgens flinke afgekoeld. Voor drie weken maakt dit helemaal niets uit, we weten dat we binnenkort weer thuis zijn en dan weer alle luxe hebben die we denken nodig te hebben.

De mensen in de township hebben helaas merendeels golfplaten of houten huisjes. De daken lekken grotendeels en de wanden hebben spleten waar de wind zomaar doorheen blaast. In zo’n huisje van 3 bij 3 meter leven vaak families met meer dan 10 mensen, ‘s nachts moeten zij elkaar warm houden en slapen hoofd aan voet. Wij kunnen ons dat helemaal niets voorstellen, echter hier de normaalste zaak van de wereld.

Daarom wil ik (Ronald) een beroep op jullie doen en vragen of jullie een donatie aan onze stichting willen overmaken zodat wij voor de allerarmsten dekens kunnen kopen zodat de mensen ‘s nachts in ieder geval een beetje comfort hebben.Gezien jullie leuke reacties op onze reisblog, via mail of Facebook, ben ik en ook mijn vrienden Johan, Remy, Janou, Wesley en Hugo er van overtuigd dat jullie onze medemensen in Brakpan die aangesloten zijn bij careproject Sithand'Izingane willen helpen.

Jullie kunnen elk willekeurige donatie overmaken:

Nummer bankrekening is: Rabobank NL28RABO0104372133

Ten name van: Stichting Abantwane Belanga

Onder vermelding van: “Dekenactie Wortel36”

Namens Janou, Wesley, Remy, Hugo, Johan en Ronald: Baje dankie

Ook de komende week zullen wij jullie nog voorzien van geweldige verhalen.

Groet Ronald

1. Annelies:
    23 juli 2017
    Ga ik doen...
  2. Pam:
    23 juli 2017
    Ik heb laatst ook al gedoneerd Maar
    Ik heb er geen deken aktie bijgezet ....
  3. Henk Kuijpers:
    Zal il zeker doen
  4. Reen:
    Doe ik.
  5. CHRIT:
    24 juli 2017
    Een mooie actie, waaraan we ook hebben gedoneerd; als je dat zo leest zou je het er koud van krijgen. Suk6
  6. Paul Booten:
    24 juli 2017
    Bijdrage net overgemaakt. Goed werk mannen. Keep up the good work
  7. Sjef Molling:
    24 juli 2017
    Goed idee, ik doe ook mee.
  8. Wies Wouda:
    Ook van Jo en mij
  9. Remy, Janou, Wesley, Hugo, Johan en Ronald:
    24 juli 2017
    Geweldig om te horen dat jullie zo met ons meeleven en net zoals wij iets willen betekenen voor de armere medemens. Top!
  10. Claire Smeets:
    24 juli 2017
    Wij doen ook mee! Keep up the good work!!
    Groetjes, Marij, Jo, Ferdy, Claire
  11. Sjef Molling:
    24 juli 2017
    Ook ik heb gedoneerd. Nog enkele mooie dagen en goede thuisreis. Groetjes

Ik doe mee. Nog enkele fijne dagen en straks een behouden terug reis
  12. Angéla en Jan:
    24 juli 2017
    Wij zijn onder de indruk van jullie reisverhalen en goede werk dat jullie verrichten. Wij willen ook graag een kleine bijdrage hieraan leveren. Zet deze week het goede werk voort en we wensen jullie een veilige terug reis.
    De Zaegerkes.
  13. Sarah Edwards:
    26 juli 2017
    Another great initiative by you men. What a difference you are making to the woman, men and children of Geluksdal, tsakane and Langaville.
  14. Paul Booten:
    26 juli 2017
    Vandaag Ronald, en morgen Hugo jarig. Er zijn mindere plaatsen om je verjaardag te vieren.
    Allebei van harte gefeliciteerd.
  15. CHRIT:
    26 juli 2017
    Ronald van harte gefeliciteerd. Bijzonder om daar je verjaardag te vieren
  16. CHRIT:
    27 juli 2017
    Ook voor jou Hugo gefeliciteerd met je verjaardag
  17. Bernadette:
    27 juli 2017
    Ronald gefeliciteerd met je verjaardag Remy en Wesly nog fijne dagen. groetjes van Sandra stam Nina en ziva