Da Veneu

15 juli 2017 - Johannesburg, Zuid-Afrika

Goedemorgen lezers,

In plaats van gisteravond, hebben we vanmorgen het reisverhaal geschreven. Na een avondje in de lokale shebeen waren wij te vermoeid om nog een blog te schrijven.

Vrijdag begon de dag met het plaatsen van gipsplaten, het duurde uiteindelijk een hele dag voordat het plafond erin zat. De twee accu's van de boor waren namelijk beide leeg. Voor de Global Exploration groep stond een fun dag op de planning. Deze dag bestond uit sporten en opdrachten met Global groepjes en hun Zuid-Afrikaanse buddy's. Wij (Janou, Wesley en Remy) werden door het Zuid-Afrikaanse voetbalteam uitgenodigd om met hun mee te doen. Na drie dagen oefenen van het volkslied was het vrijdagochtend zover, uit volle borst werd het volkslied meegezongen. Ondanks de taalbarriere werd er goed samengespeeld en dit resulteerde in een vooraf verwachte overwinning voor (ons) Zuid-Afrika. De vrouwelijke social-workers zongen tijdens de gehele wedstrijd en waren niet stil te krijgen, dit zorgde voor een geweldige stemming.

Na het avondeten trakteerde wij ons zelf op een avondje stappen in de shabeen (lokale café) na een week hard werken. Eenmaal aangekomen bij de shebeen voelde je de muziek al dreunen door de auto. In de shebeen hebben wij een gezellige avond gehad met een paar medewerkers van het project.

Groet Remy en Wesley

1. Bernadette: