Bezoek aan de Afrikaanse tandarts

17 juli 2017 - Johannesburg, Zuid-Afrika

Na een vijftal dagen de pijn aan mijn kies onderdrukt te hebben met pijnstillers en het ’s avonds drinken van een paar glaasjes “Klipdrif” (een Zuid-Afrikaanse brandewijn) heb ik na een onrustige nacht met kiespijn op maandag ochtend toch maar besloten om een bezoek te brengen aan een Afrikaanse tandarts.

Na onze collega reisgenoten te hebben afgezet op het project, ben ik samen met Ronald doorgereden naar MediCross waarin naast een huisarts, apotheek en fysiotherapeut ook een tandarts is gevestigd. Na aan de receptie te hebben uitgelegd wat het probleem was, kreeg ik als antwoord; wij kunnen een afspraak voor U maken voor a.s. woensdag, of U kunt plaats nemen in de wachtkamer en 10 tot 30 minuten wachten……….. Nou de keuze was snel gemaakt; wij wachten wel even.

Na plaats genomen te hebben in de wachtkamer was ik binnen 15 minuten aan de beurt. Na te hebben uitgelegd wat mijn klachten waren, mocht ik plaats nemen in de tandartsstoel, waar ik vervolgens een klein uurtje heb in gezeten. Het probleem was een scheurtje in een bestaande vulling, hetgeen al drukkend op een zenuw de pijn veroorzaakte. De zeer aardige lokale tandarts heeft, vervolgens zeer kundige de bestaande vulling verwijderd. Na mij vervolgens te trakteren op een zenuwbehandeling, werd er een tijdelijke noodvulling aangebracht, met het verzoek om na terugkomst in Ulestraten contact op de nemen met mijn eigen tandarts.

Aangezien deze behandeling contact moest worden betaald kreeg ik aansluitend de rekening van deze behandeling. Ik wist even niet wat ik zag …………….. een bedrag dat je in Nederland al snel kwijt bent aan een bezoek voor een halfjaarlijkse controle.

Al met al een geslaagde ochtend. Af van mijn kiespijn en een hele ervaring rijker !!!!!

Aangezien ik langzaam gewend ben geraakt aan het verdoven van de pijn met Klipdrif, drink vanavond maar een glaasje voor de smaak.

Groetjes en tot snel, Hugo.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Remy, Janou, Wesley, Hugo, Johan en Ronald:
    17 juli 2017
    Gelukkig is hij bij de tandarts geweest, blijft er meer Klipdrift voor ons over.
  2. Denise Kraus:
    17 juli 2017
    Haha super herkenbaar! Ik heb ook wortelkanaalbehandeling gehad. Alleen zat ik toen in Venda, in de middle of nowhere (er bestaan geen wegenkaarten in dat gebied ). Een dik uur rijden van waar wij toen verbleven, naar Makhado (nee niet daar in Beek) . Ik was voor het eerst bang voor de tandarts.... nou was uiteindelijk super gegaan en het koste maar 60 euro .
    Veel plezier nog mannen!
  3. Sabine Bosch:
    17 juli 2017
    Oeff.. fijn dat kiespijn verholpen is. Nog veel succes en plezier!
  4. Reen:
    Drink maar Klipdrif !
  5. Rob kraus:
    Hugo kusje erop
  6. Wies Wouda:
    17 juli 2017
    Gelukkig geen middeleeuwse taferelen voor jou bij de tandarts. De bijgevoegde foto van Johan die een boor hanteert past heel goed bij het verhaal, hihihi.
  7. Annelies:
    17 juli 2017
    Hugo murrige is alles andersj
  8. Lilian Jaspar:
    Hoop dat de pijn weg blijft !!! Heel veel sterkte
  9. Henk Kuijpers:
    18 juli 2017
    Heeft toch geholpen die klipdrif en toch de tandarts
  10. Mark Hendriks:
    18 juli 2017
    Bin blie veur dich Hugo.... tandpien is verschrikkelijk
    Veul succes manne!!!!!! Met dhé Klipdrif
  11. Bernadette:
    18 juli 2017
    Wat een pech maar de tantpien is weg sterkzijn
  12. Bernadette:
    18 juli 2017
    Prachtig wat een mooi lietje kunnen jullie nog ulestraten zingen wat dat gaat jullie goed af geweldig wat een supporters staan daar
  13. Marlies kraus mam tante en vriend van de hele bubs en oma bijna vergeten:
    18 juli 2017
    Hugo daar verkopen ze ook kunstgebitten zijn niet zo duur en gebruikte al helemaal niet iets van 25 euro groetjes