We zijn er !!!!!!!!!!!!

10 juli 2017 - Johannesburg, Zuid-Afrika

Na 8 uur vliegen zijn wij eindelijk aangekomen in Johannesburg. Hier zijn wij vriendelijk ontvangen door Maarten en hebben wij onze auto opgehaald. Hierna zijn wij naar het convent in Geluksdal gereden en hebben wij kennis gemaakt met Anke, zuster Mary, zuster Connie & flatmate Sarah. Daarna hebben wij onze tassen uitgepakt en genoten van onze eerste Zuid-Afrikaanse maaltijd. Onder het genot van een Castle (Afrikaans bier) hebben Maarten & Anke ons bijgepraat over hun (en Mirans en Ronalds) stichting, en werd ons de planning voor de komende weken voorgelegd. Na het bijpraten hebben wij nog genoten van nog “een” heerlijke Castle en een gezellige avond gehad. Iedereen was moe van de weinige uurtjes slaap, dus heeft iedereen genoten van zijn lange nachtrust.

Eerste kennismaking met Zuid-Afrika tijdens daglicht. Toen onze oogjes vanmorgen eindelijk open gingen na een goede nachtrust, hebben wij genoten van een goed ontbijt. Vroeg in de morgen zijn wij naar het project gegaan. Tijdens de reis naar de stichting “ongeveer 10 minuten rijden“ hebben wij kennis gemaakt met de Zuid-Afrikaanse omgeving rond Geluksdal (ons verblijf). Bij aankomst op het project werden wij warm ontvangen door de begeleiding en kinderen van Sithand’Izingane. Na een rondleiding op het project zijn we samen met Eddie (een van de fieldworkers) en jongeren van onze leeftijd, een icebreaking / kennismaking gestart. Dit was een zeer leuke ervaring waarbij je de: mensen, hun cultuur, manier van leven & en hun struikelpunten leerde kennen. Ook hebben wij hun ook onze levensstijl verteld. Na deze geweldig ervaring zijn we samen met Piet (de klusjesman) gaan kijken wat er allemaal moet gebeuren tijdens ons verblijf. Dit bleek wel een aardig lijstje te worden met een paar prioriteiten zoals: kranen vervangen, sloten vervangen, wc brillen plaatsen, lampen vervangen & ervoor zorgen dat alles op het project er keurig uitziet. We zijn na het maken van dit lijstje gaan eten. Tijdens het eten hebben we besloten dat we naar de bouwmarkt gaan om te kijken wat mogelijk was. Aangekomen in de bouwmarkt bleek veel materiaal beschikbaar te zijn en hebben wij onze kar goed gevuld. Na het halen van de bouwmaterialen hebben wij onze eigen boodschappen gehaald. Voor ons een heel nieuwe ervaring, zes blanke Ulestroatense jonges tussen allemaal kleurlingen. Terug op het convent na het uitladen van de boodschappen, zijn we weer na de stichting gereden voor ons avondmaal. Aangekomen op de stichting, was er net een groep van Global Exploration aangekomen. Samen met de jongeren van Global zijn wij gaan eten. Na het afwassen van alle 60 borden en bestek zijn wij weer terug gegaan naar ons verblijf. Hier zitten wij nu te genieten van onze overheerlijke Castle en Kanonskop.

Hopelijke na een goede nacht zullen wij u morgen weer up to date houden van onze avonturen in het mooie Suid-Afrika.

Groetjes,

Wesley & Janou

1. Sjef Molling:
    10 juli 2017
    Mooi verhaal en na de tegenslag met de reis, kunnen nu starten met jullie mooi doel.Geniet ervan.Groetjes pappa sjefco
  2. Reen:
    10 juli 2017
    Fijn dat jullie er zijn !
    Geniet en super wat jullie doen voor de medemens !
  3. Opa Fred en Oma Meike:
    10 juli 2017
    Wat geweldig dat jullie eindelijk na de vertraging zijn aangekomen. Geniet van ieder moment en van de Castle en Kanonskop. Groetjes vanKyan,die nu bij ons op vakantie is,en van opa Fred en Oma Meike
  4. Henk Kuijpers:
    10 juli 2017
    Jongens jullie zijn goed bezig en zeker na deze lange reis, we zijn trots op jullie geniet ervan en toch veel plezier
  5. Henk Kuijpers:
    10 juli 2017
    Jongens geweldig wat jullie doen we zijn trots op jullie geniet ervan en toch ook veel plezier
  6. Ingrid Klinkers:
    11 juli 2017
    heel veel succes maar ook veel plezier top!
  7. Mark:
    11 juli 2017
    Zie ik daar nu een originele zuid Afrikaanse inheemse uiterst zeldzame vastelaovend vlag oet uulstraat?
  8. Remy, Janou, Wesley, Hugo, Johan en Ronald:
    11 juli 2017
    Ulestroate zulle ze hie noa al nwats mje vergeet. Ze kinne os noe al in down under Australië mate...
  9. Marlies kraus mam tante en vriend van de hele bubs en oma bijna vergeten:
    11 juli 2017
    eindelijk op plaats van bestemming veel werk plezier geniet ervan groetjes van pap en mij
  10. Mirte Karsten:
    11 juli 2017
    Klinkt al super! Heel veel plezier verder, doe Eddie heeeeel veel lieve groetjes!
  11. Ger:
    11 juli 2017
    Super jonges, good werrik doot gr doa. Ongeluifelik dat gr dhé Johan aan ut werrik krieg! Suk6. Groetjes Ger en Marleen