Wortel36, even voorstellen

6 juli 2017 - Ulestraten, Nederland

Remy

Hey ik ben Remy, ik zal me even voorstellen. Ik ben 18 jaar oud en woon net zoals de andere “vrung” in Ulestraten. Twee jaar geleden vroegen Ronald en Miran ons als we met hun naar Zuid-Afrika wilden gaan. De originele plannen zijn een beetje veranderd, pap en Hugo gaan gelukkig ook mee op deze reis. Nieuwsgierig en enthousiast met die gevoelens begin ik deze reis. Nieuwsgierig naar de cultuur en historie van dit land. En enthousiast na het horen van de vele verhalen over Zuid-Afrika. Nu is het dan eindelijk zover, nog een paar nachtjes slapen en even vliegen en we zijn er.

Hugo

Nadat Ronald mij en Johan de vraag stelde of wij het wellicht leuk zou vinden, om samen met hem en “onze mannen” mee naar Zuid-Afrika te gaan, sprak mij dit gelijk aan en hoefde ik me niet lang te bedenken. Enerzijds om door middel van een stukje vrijwilligerswerk op het project de mensen in Zuid-Afrika te helpen, maar van de andere kant uiteraard ook in aanraking komen met een gedeelte van al het moois dat dit land te bieden heeft. Ik denk dan ook dat we na terugkomst van deze reis een hele levenservaring rijker zijn.

Wesley

The Big Five bezoeken en tegelijkertijd vrijwilligerswerk doen in Johannnesburg is natuurlijk bijzonder om te doen. Dus was het fantastisch toen Janou, Remy en ik twee jaar geleden door Ronald en Miran gevraagd werden om dit samen met hun te gaan doen. Nu een week voor het vertrek en ook Hugo en pap mee gaan naar Zuid-Afrika wordt het echt een mannenvakantie met vijf vrienden. Ik ben dus ook heel nieuwsgierig naar hoe het wordt. Maar ik weet al zeker dat na terugkomst wij allemaal een levenservaring rijker zijn.

Johan

Na enige aarzeling ik heb besloten om samen met mijn twee zonen, Remy en Wesley, en vrienden Hugo, Janou en Ronald het avontuur aan te gaan. Samen drie weken naar Zuid Afrika, enerzijds heerlijk te kunnen klussen bij Sithand’Izingane, en anderzijds om Zuid Afrika te ontdekken. Na een lange voorbereiding is het nu dan eindelijk zover. Ik ben benieuwd wat we allemaal gaan meemaken, maar dat zal zeker goed komen.

Janou

Toen ik samen met Remy en Wesley een jaar of twee geleden door Roon en Miran werd gevraagd om samen met hun naar Zuid-Afrika te gaan leek mij dit wel leuk om te gaan doen. Zeker de combinatie van vrijwilligerswerk doen en hiernaast ook het land ontdekken spraken mij wel aan. Toen later Johan en pap ook werden gevraagd om mee te gaan werd het helemaal een speciale reis. Ik ben dan ook zeer nieuwsgierig naar alles wat we daar gaan meemaken.

Ronald

Samen met mijn vrouw Miran ben ik de aanstichter van dit avontuur. Al sinds 2007 is Suid Afrika ons tweede thuisland, we hadden nooit verwacht dat het spreekwoord “You can go out of Africa, but Africa never get out of you!” zo snel zou toeslaan. Vanaf de eerste stap op Suid Afrikaans grondgebied zijn we verkocht, we zijn thuis. Naast vriendelijke mensen, prachtige natuur, ongelofelijke wildlife, heerlijk eten en verrukkelijke wijn/bier is er natuurlijk ook onze Stichting Abantwane Belanga (Kinderen van de Zon). Miran en ik keren jaarlijks graag terug om een (werk)bezoek te brengen aan onze vrienden van Sithand’Izingane zorgproject, het project dat wij als Stichting ondersteunen.

Nu is het de beurt aan “zès vreung” die drie weken van huis gaan om samen iets te betekenen voor anderen en zeker ook kennis te maken met dit mooie land. Drie weken wonen in township Geluksdal, door de week samen klussen bij Sithand’Izingane en in het weekend Johannesburg en omstreken ontdekken.

Al met al een reis die zeker op ons allen indruk zal maken. Op naar Suid Afrika!

1. Wies Wouda:
    6 juli 2017
    Een goeie (vlieg)reis toegewenst!
    Groetjes, Wies en Jo.
  2. Ruud Verbael:
    Goeie reis en veel (werk)plezier, unne collega van Joep
  3. Marlies kraus mam tante en vriend van de hele bubs en oma bijna vergeten:
    6 juli 2017
    wij wensen jullie een geweldige tijd mogen jullie fijne werk weken en veel plezier hebben in dat mooie land geniet er van veel liefs van ons
  4. Marlies kraus mam tante en vriend van de hele bubs en oma bijna vergeten:
    6 juli 2017
    het belangrijkste vergeten en oma natuurlijk
  5. Paul Booten:
    6 juli 2017
    Manne, geneet van deze topreis. Zeet veurzichtig en kom behouwe weer truk.
    Ver goon uch volge
  6. Maarten en Anke:
    Hoi mannen,
    De bedden zijn opgemaakt, de boodschappen zijn gedaan, het bier ligt in de ijskast, de klussen lijst is ook bijna klaar en nu is het alleen nog wachten op jullie. Anke en ik zijn er helemaal klaar voor, net als Mary en Conny in ons huis in Geluksdal. We hebben er heel veel zin in en het wordt een gezellige, bijzondere en drukke periode met ook de 2 Global scholen over de vloer, en net als vandaag 352 kinderen op het terrein. Kortom stap maar snel in en ik zie jullie zaterdag in de aankomsthal van OR Tambo international airport.
  7. Ronald:
    6 juli 2017
    Mannen een goede reis en veel plezier, geniet ervan en laat het gewoon gebeuren. Weet zeker dat dit een onvergetelijk ervaring wordt. Beetje jaloers ben ik wel ( weet namelijk wat ik mis) ben erg benieuwd naar jullie verhalen.
  8. Lars hendriks:
    6 juli 2017
    Heel veel succes maar vooral ook veel plezier met deze avontuurlijke reis. Dit zal iets zijn wat jullie je leven lang niet zullen vergeten. Goede reis en kom veilig weer terug.
  9. Sabine Bosch:
    6 juli 2017
    Heel veel werkplezier en reisplezier! En vooral heel veel genieten en verwonderen!
  10. Mark:
    6 juli 2017
    Dag collega('s ;)) en jullie mede-reisgenoten, heel veel plezier tijdens jullie mooie reis! Ik kijk al uit naar de verhalen en foto's hier bijbehorende!
  11. Kevin Kraus:
    Hoi manne!!!
    Veel plezier in dat mooie land.
    Goeie reis, Klus ze, maar vooral genieten er van.
  12. Mark Hendriks:
    6 juli 2017
    Veel plezier en geniet ook van deze trip.... Ronald heeft weer een geweldig team samengesteld... keiharde werkers & vakmensen met het hart op de goede plaats..zeker weten dat jullie daar puik werk afleveren, en na het harde werk ook voor gezelligheid zorgen en vele vrienden voor het leven maken.
    Ik weet zeker dat ze jullie nooit meer zullen vergeten.. hahahaha.... let goed op elkaar en enjoy
    Gr Hendriksen uit Meerssen
  13. Katja en Linda:
    6 juli 2017
    We wensen jullie een hele goede reis, veel plezier en geniet van deze mooie kans!
  14. Mieke kerkhoffs:
    7 juli 2017
    Heren ik wens jullie een goede reis veel succes met het klussen (OF BOUWEN ) maar met zoveel vakmensen lukt dat zeker maar geniet er ook van veel groetjes
  15. Nicole Ramakers:
    7 juli 2017
    Wij wensen jullie heel veel plezier met veel nieuwe bijzondere ervaringen het zal een reis worden om nooit meer te vergeten. Enjoy!!!!
  16. Bernadette:
    7 juli 2017
    Heel veel vakantie plezier en maak er maar wat van Johan Ronald hugo en de Kids heel veel liefde samen en een goede samen werken groet van wim en Bernadette kussen tot over 3 weken kus
  17. Bernadette:
    7 juli 2017
    Halo hier even een berichtje van ons beste jongens wij wensen jullie een fijne vakantie en fijn samen werking hele fijne werk weken En ook vakantie dagen savonds niet te veel bier drinken wand dan is het werk er ook na en dan krijgen ze verstoppingen jongens heel veel plezier kus wel er bernadette
  18. Sjef Molling:
    7 juli 2017
    Een goede reis. Veel plezier en succes met jullie klussen.
    En gezond weer terug. Maar zoals de Zuid afrikanen zeggen. Alles zal recht kom
    Groetjes