THUIS

31 juli 2017 - Ulestraten, Nederland

Het is maandagmiddag en we zijn alweer een hele dag thuis, bijna niet voor te stellen dat de reis waar met met z’n zessen zolang naartoe hebben geleefd alweer voorbij is. De eerste van ons is alweer gestart met vakantiewerk (top Wesley) en de rest geniet nog even met familie van een of meerdere dagen rust voordat het normale leven weer begint.

Voor de meesten was het een onbekend avontuur dat we samen hebben beleefd. Zes mannen samen drie weken op pad, drie grijze mannen en drie mannen met beginnende baard. Ik spreek even voor de andere vijf en durf te zeggen dat wij het avontuur van ons leven hebben beleefd, een ervaring die ons, ondanks dat we al vrienden zijn, nog korter bij elkaar heeft gebracht. We hebben samen gelachen, geklust, serieuze gesprekken gevoerde, dingen gezien waarvan we dachten dat het niet kon, genoten van de eenvoud en soms ook wel de luxe, en zeker ook genoten van het onbekende land en de mensen die er wonen.

Even een korte opsomming van de klussen die we gedaan hebben:

diverse binnen- en buitenverlichting gemonteerd
diverse verstopte afvoeren hersteld
lekkende kranen hersteld of vervangen
heel veel toiletbrillen vervangen
de receptie balie vernieuwd
schaduwplek voor parkeerplaats auto’s vervangen
een voordeur vervangen
een lekkend golfplaten dak hersteld
vele deurkrukken en sloten vernieuwd
een garage verbouwd tot bestuurskamer inclusief schuifpui
diverse keteldeksels, klein en groot, voorzien van nieuw handvat
basketbal ring geplaatst
vangnet achter voetbalgoal gemaakt en geplaatst
vele kleine klusjes

Naast de geweldige reis hebben wij ook genoten van jullie reacties. Prachtig waren ze,        we een dag onze blog wat later schreven dan normaal, kregen we de vraag of er     die dag geen verhaal en foto’s kwamen. Voor ons een bevestiging dat we naast de mensen     die we in Zuid Afrika hebben geholpen jullie ook drie leuke weken met mooie verhalen van     hebben gegeven.

En zo blijkt maar weer dat de Zuid Afrikaanse Ubuntu gedachte wereldwijd klopt. Wij zijn     omdat jullie zijn. Wij schrijven een mooi verhaal over onze belevenissen en helpen         daarmee anderen. Jullie genieten van onze verhalen en doneren mooie bedragen voor         onze dekenactie. Een echte win-win situatie. De teller van onze actie staat ondertussen op     ruim 1.300 euro. Komende week zullen wij de eindstand aan jullie kenbaar maken.

Een deze dagen zullen wij nog enkele foto’s op de reisblog plaatsen.

Voor nu zeggen wij “Wortel36” (Remy, Janou, Wesley, Johan, Hugo en Ronald) baie         dankie voor het volgen van onze geweldige werkvakantie. Het was een genot om ook jullie     een leuke tijd te bieden.

1. Henk Kuijpers:
    31 juli 2017
    Ja het was geweldig om jullie avontuur te volgen en van kortbij mee te maken ook weer blij dat jullie gezond en wel weer thuis zijn gr Henk
  2. Rob kraus:
    31 juli 2017
    Het was geweldig om iedere dag een nieuw verslag te lezen , en die ervaring wat jullie meegemaakt hebben te bewonderen. Groetjes
  3. Lilian Jaspar:
    31 juli 2017
    Het was heel bijzonder om jullie verhalen te mogen volgen want die waren toch wel heel apart om te lezen wat 6 vrienden samen mee maakte !! Maar wel ook weer fijn dat jullie weer veilig terug zijn in ons kuutebietersriek gr lilian
  4. Annelies:
    1 augustus 2017
    Chapeau mannen. Ronald ik stuur je ff een pb via fb. Ik heb genoten van jullie verhalen. Gr. Annelies
  5. Mieke kerkhoffs:
    1 augustus 2017
    Genoten van jullie mooi geschreven verhalen gelukkig toch allemaal weer veilig thuis
  6. Ilona simenon:
    1 augustus 2017
    Vond het erg leuk om te lezen over wat jullie beleefd hebben
  7. Maarten en Anke:
    1 augustus 2017
    Tsja, Ronald, Johan (warra warra), Hugo, Remy, Janou, Wesly, wat kunnen wij nog toevoegen aan dit mooie laatste verhaal? Het was in één woord SJIEK en wij zijn zo greutsj dat jullie bij ons waren. We zullen er nog lang met heel veel plezier op terug kijken.
    De bestuurskamer wordt deze week in gebruik genomen als we met het bestuur bij elkaar komen om een aantal zaken met elkaar te bespreken. Heel veel mooie herinneringen en misschien wel tot ooit in Zd Afrika. Hamba Khale (go well)
  8. Bernadette:
    1 augustus 2017
    Met een woord fantastisch het is voor jullie onvergetelijk en voor ons was het indrukwekkende om alles van jullie te horen
  9. Marlies kraus mam tante en vriend van de hele bubs en oma bijna vergeten:
    1 augustus 2017
    de verhalen van de kinderen zijn fijn om te horen we zijn blij dat ze dit mee mochten maken zal een fijne levens ervaring zijn wat ze niet snel zullen vergeten dank dat we mee mochten genieten Macks en mij
  10. Mia Urlings:
    3 augustus 2017
    Fantastisch alle verhalen en acties, daar bij jullie projekt...
    En nu zijn jullie weer terug !Succes verder....
    Hartelijke groeten.Mia en Jo Urlings.
  11. HHM Schoffeleers:
    8 augustus 2017
    In een woord geweldig bedankt.