Stichting Abantwane Belanga?

13 juni 2017 - Ulestraten, Nederland

STICHTING ABANTWANE BELANGA (kinderen van de zon)

Stichting “Abantwane Belanga”, is opgericht in 2013 door vier goede vrienden Anke en Maarten (vroeger Sittard, nu Zuid Afrika) en Miran en Ronald (Ulestraten), die op een of andere manier geraakt zijn door de gebeurtenissen in Zuid Afrika, hetzij omdat we er werken, hetzij door de vele vakanties. Er bestaat bij ons een sterke behoefte om vanuit Nederland het HIV/AIDS Care Project Sithand’Izingane in Tsakane, zuid oost van Johannesburg in Zuid Afrika blijvend te ondersteunen.

Wij als Stichting “Abantwane Belanga” zijn bekend met het werk van Sithand’Izingane, doordat Anke en Maarten in 2008 in Zuid Afrika zijn gaan wonen en ook daadwerkelijk aan de slag zijn gegaan bij het project. Dit heeft gezorgd voor een meer dan speciale band met alle mensen die er werken, maar meer nog met de kinderen en de jongeren om wie het allemaal te doen is. De afgelopen jaren hebben we met z’n vieren gezien en ondervonden dat de financiële ondersteuning vanuit zowel Zuid Afrika als Nederland om allerlei redenen minder wordt en dat bedrijven en ook overheidsinstanties vaak huiverig zijn geworden om financiële ondersteuning te bieden. Wij denken mede door onze persoonlijke band met Sithand’Izingane Care Project, maar ook dankzij het eigen netwerk van Ronald en Miran in Nederland, een goede mediator te kunnen zijn tussen dit project en de vele Nederlandse particulieren, bedrijven en instanties. Dankzij jarenlange ervaring met Sithand’Izingane Care Project, denken wij ook de expertise in huis te hebben om deze particulieren, bedrijven en instanties in Nederland te kunnen overtuigen van de noodzaak om deel te nemen aan de werkzaamheden en activiteiten van onze Stichting die bijdragen aan het welzijn van een grote groep kinderen, jongeren en volwassenen in Tsakane.

Aan Stichting Abantwane Belanga gedoneerde gelden worden rechtstreeks en gecontroleerd 100% ingezet. Tevens hebben wij de ANBI-status.

1. Maarten en Anke:
    13 juni 2017
    Hoi Ronald, Alle reclame is meer dan welkom en dat het niet altijd makkelijk is om geld binnen te halen weerhoudt ons er niet van om door te gaan. Afgelopen week heb ik nog een mooi bedrag mogen ontvangen via ons bijzondere netwerk met het IT Department van RHDHV NL-SA. We gaan dat inzetten voor de aanschaf van dekens ivm de winter die er nu toch echt aankomt.
    Jullie ook veel succes met de laatste voorbereidingen, en in het project kijken we uit naar jullie komst. De klusjesmannen zijn aangemeld en er zal genoeg te klussen zijn.
    Groetjes uit Melville
    Maarten & Anke
  2. Rutger van der Veld:
    13 juni 2017
    Beste Ronald & friends, succes met jullie hartverwarmende werk. Ik hoor er graag meer van. Groet, Rutger
  3. Leon Houben:
    15 juni 2017
    Succes met dit mooie doel.
  4. Jose Maas:
    15 juni 2017
    Nou mannen veel plezier en voldoening van jullie werk.
    We gaan jullie zeker volgen.
  5. Nicole:
    15 juni 2017
    Leuk dat de jeugd ook een kijkje gaat nemen en zelfs meehelpen. Super
  6. Hans Lahaye:
    15 juni 2017
    veel succes jongens, met dit mooie doel, we blijven jullie zeker volgen
  7. Marion:
    Leuk