Loftus Versfeld

16 juli 2017 - Johannesburg, Zuid-Afrika

Loftus Versfeld

Na een langere nachtrust dan normaal was gistermorgen iedereen uitgeslapen. Na het douchen kon onze reis naar Pretoria beginnen, rond half 12 zijn wij vertrokken vanuit de Convent. Onze reis duurde ongeveer een uur, aangekomen bij het stadion van de Vodacom Blue Bulls stonden er wat mensen die zichzelf verkeersregelaars noemden. Allemaal wilde ze ons leiden naar een parkeerplaats om wat geld bij te verdienen. Uiteindelijk parkeerde we onze auto recht voor het stadion, hier begon het gekkenhuis. Verschillende kraampjes waar men shirts en andere merchandising verkocht van beide partijen, ze probeerden ons allemaal iets aan te smeren. Iets verder op, op een trainingsveld was een soort fanpark gecreëerd hier zaten zowel de supporters van de thuis- als de uitploeg door elkaar. Sommige waren gewoon families waarbij de vader en dochter voor de Bulls waren en de moeder en zoon voor de Stormers we wisten niet wat we zagen. Na wat gedronken en een heerlijke hamburger gegeten te hebben zijn we het Loftus Versfeld stadion binnen gegaan. Een hele zoektocht om onze plaats te vinden, maar gelukkig hebben we onze stoelen gevonden. Net na onze aankomst starten beide ploegen aan hun warming-up. Dit was zeer indrukwekkend vergeleken met de warming-up die wij gewend zijn van het voetbal, dit stelt dan eigenlijk helemaal niks voor. Precies om 15.05 uur begon de wedstrijd. De sfeer was geweldig, thuis- en uit supporters zaten door elkaar en genoten van de wedstrijd. Na een paar minuten kwamen de Bulls al op een voorsprong na het maken van een try, de conversation die hierna volgde ging ook raak. Het stond 7-0.Heel snel scoorde de Stormers ook een try en conversation en stond het weer 7-7. Hierna maakte de Stormers een paar try’s en stonden ze weer voor. Voor de rust was het nog maar 1 punt verschil. De 2e helft was zeer spannend. De Bulls kwamen weer op een voorsprong, maar na een overtreding en een tijdstraf van 10 minuten van een van de spelers van de Bulls kwamen de Stormers weer op voorsprong. De laatste minuten waren zeer spannend. Het stond 33-34 voor de Stormers. Door een paar goede minuten van de Bulls was er nog hoop, maar na een alles of niets uitbraak en een speler van de Bulls niet ging liggen maar door ging verloren ze de bal en counterde de Stormers en werd het 33-41. Een geweldige middag.

Na de wedstrijd zijn we opzoek gegaan naar een eettent. Ronald wist wel een speciale eettent in het centrum van Johannesburg, dit was de Mad Giant Brewery. Hier was alles gemaakt van mechano, van stoelen tot tafels en zelfs de tap. Bij de Mad Giant aangekomen bleek het al helemaal volgeboekt te zijn. Gelukkig wist Ronald nog wel een straat met vele restaurantjes want iedereen was hongerig. Aangekomen in het rijke gedeelte van het centrum zijn we gaan zitten bij het restaurant Moyo. Hier hebben wij genoten van een heerlijke maaltijd met een liveband in het centrum van Johannesburg.

Tot morgen Janou en Wesley (op naar Carnival City om formule 1 te kijken)

1. Marlies kraus mam tante en vriend van de hele bubs en oma bijna vergeten:
    al 1 week voorbij geniet van de vrije tijd veel plezier groetjes van pap en mij
  2. Bernadette:
    16 juli 2017
    Geweldig wat jullie meemaken kus en geniet
  3. Opa Fred en Oma Meike:
    16 juli 2017
    Bedankt voor jullie geweldige verhalen. We genieten er steeds weer van. Heel veel groetjes voor jullie allemaal, vanuit Steijl
  4. Annelies:
    Geweldig om iedere dag jullie avonturen te volgen. Top. Gr oet Suub
  5. Mietie:
    17 juli 2017
    Lekker genoten denk ik zo
  6. Lilian Jaspar:
    17 juli 2017
    Zo zie je maar dat je als supporters van verschillende clubs gezellig bij elkaar kunt zitten is hier ONMOGELIJK voor jullie nog heel veel plezier en we lezen gewoon verder met jullie avontuur !! Gr Harrie en Lilian