Ballenvanger en boardroom

18 juli 2017 - Johannesburg, Zuid-Afrika

Goedenavond blog volgers,

Vanmorgen om 6.00 uur is er afscheid genomen van onze Australische Mate Sarah, zij gaat verder met haar wereldreis richting Noord Afrika en Europa. Het zal een stuk stiller zijn in huis.

Vandaag zijn de projecten ballenvanger en boardroom afgemaakt.

Bij project ballenvanger (van de mannen zonder baard) zijn gisteren alle palen aan elkaar bevestigd. Ook zijn de netten tussen deze palen gespannen hierna is de constructie op zijn plaats getild door twaalf man. Vandaag is deze constructie bevestigd tegen het achterliggend hek na het bevestigen is er beton gestort waardoor de ballenvanger stevig in de grond staat. Hierdoor is na hard werken het project afgerond.

De mannen met grijze haren hebben het project boardroom vandaag afgemaakt. Na het plaatsen van een plafond hebben zij deze afgewerkt met hoeklijsten en is er een schuifpui geplaatst. Na een paar dagen hard werken kan de boardroom geverfd worden. Dit gaat gebeuren door Global Exploration als zij aankomen over een week.

Vanuit de dames van Kopanang (zij maken mooie borduurwerken) is de vraag gekomen om bij het huis van een van de dames het dak te repareren. Dit lekt en de golfplaten klapperen bij harde wind, hier zijn wederom de mannen met grijze haren de reparatie gaan uitvoeren. Een eerste echte kennismaking met de township wat betreft de woonsituatie van de mensen. Hierover later meer.

In de namiddag zijn we teruggegaan naar de Convent waar gekookt wordt voor ons zessen en Anke en Maarten.

Tot morgen, groet Wesley

1. Lilian Jaspar:
    18 juli 2017
    Mannen weer goed werk verricht !!! Wat zullen ze blij zijn met jullie
  2. Opa Fred en Oma Meike:
    18 juli 2017
    Geweldig wat jullie samen doen.....wij zijn apentrots op jullie allemaal
  3. Bernadette:
    Jonge chapo dat is pas werken jullie komen ook op de 1 rij ga zo Door geweldig
  4. Maarten:
    19 juli 2017
    Mannen met en zonder grijze haren, zonder en met baard, zonder en met biertje, met en zonder........... geweldig. Grote glimlach op mijn gezicht. Wat wel hetzelfde is, is de inzet, de energie en het enorme plezier dat we met elkaar hebben, zowel in het project als 's-avonds thuis in Geluksdal in de warme keuken. Geweldig. We genieten meer dan 100%
  5. Remy, Janou, Wesley, Hugo, Johan en Ronald:
    19 juli 2017
    Wortel 36 is het met je reactie 200% mee eens Maarten Bollen.
  6. Sarah Edwards:
    20 juli 2017
    I can't thank you guys enough for fixing Emily's roof. You are all amazing human beings!! Enjoy the rest of your time in my home away from home, Geluksdal!!